Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Na Ruim 400 Jaar Valt Het Doek Voor Deze Horecazaak Lange Dagen Werken Terwijl Je Zo Moe Bent Ik Trek Het Niet Meer

Na ruim 400 jaar valt het doek voor deze horecazaak: 'Lange dagen werken terwijl je zó moe bent, ik trek het niet meer'

Een historisch café in het centrum van Utrecht sluit na ruim 400 jaar haar deuren. De reden? Uitbater Marco van der Heijden is na jaren van keihard werken helemaal opgebrand.

Na 400 jaar houdt ’t Heeren van Aemstel op te bestaan

Van der Heijden nam in 2002 samen met zijn vrouw café ’t Heeren van Aemstel over. Het café is een begrip in Utrecht en bestaat al sinds 1620. De laatste jaren draaide het café echter verlies en de werkdruk werd Van der Heijden te veel.

"Ik werk al jaren zeven dagen per week, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat", vertelt Van der Heijden aan RTV Utrecht. "Ik ben gewoon zó moe. Ik trek het niet meer."

Corona was de druppel

De coronacrisis was voor Van der Heijden de druppel die de emmer deed overlopen. Door de lockdowns moest het café lange tijd dicht en liep Van der Heijden veel omzet mis. Toen het café weer open mocht, kwamen er veel minder gasten dan voorheen.

"Mensen zijn bang geworden om naar de kroeg te gaan", zegt Van der Heijden. "En ik snap ze wel. Maar daardoor is het voor ons heel moeilijk geworden om het hoofd boven water te houden."

Moeilijke beslissing

Van der Heijden heeft lang getwijfeld over de sluiting van het café. Hij heeft er veel mooie herinneringen aan en het is ook een stukje van zijn leven. Maar uiteindelijk kon hij niet anders.

"Ik heb er alles aan gedaan om het café te redden", zegt Van der Heijden. "Maar het is gewoon niet meer haalbaar. Ik moet nu aan mezelf denken en aan mijn gezin."

Wat gaat er nu gebeuren met het café?

Wat er nu met het café gaat gebeuren, is nog niet bekend. Van der Heijden heeft het pand te koop gezet, maar er is nog geen koper gevonden.

"Ik hoop dat er iemand komt die er weer een mooi café van maakt", zegt Van der Heijden. "Maar ik ben ook realistisch. Het is een moeilijk moment voor de horeca."


Comments